Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας David Malpass: Παρατηρήσεις για τη συνάντηση των Υπουργών Οικονομικών της G20 και των Διοικητών της Κεντρικής Τράπεζας



23 Ιουλίου 2020





ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ, 18 Ιουλίου 2020 - Ο Πρόεδρος του Ομίλου Παγκόσμιας Τράπεζας David Malpass δημοσίευσε τις ακόλουθες παρατηρήσεις για τη σημερινή εικονική συνάντηση των υπουργών Οικονομικών της G20 και των Διοικητών της Κεντρικής Τράπεζας:

Η πανδημία προκάλεσε τη βαθύτερη παγκόσμια ύφεση εδώ και δεκαετίες, και αυτό που μπορεί να αποδειχθεί μια από τις πιο άνισες από άποψη επιπτώσεων. Οι άνθρωποι στις αναπτυσσόμενες χώρες πλήττονται ιδιαίτερα από τις εκροές κεφαλαίων, τη μείωση των εμβασμάτων, την κατάρρευση των άτυπων αγορών εργασίας και τα δίκτυα κοινωνικής ασφάλισης που είναι πολύ λιγότερο ισχυρά από ό, τι στις προηγμένες οικονομίες. Προσθέτοντας το πρόβλημα της ανισότητας, οι προοπτικές ανάπτυξης και επενδύσεων είναι αδύναμες και το κυρίαρχο κίνητρο στις προηγμένες οικονομίες είναι μέσω μαζικών αγορών περιουσιακών στοιχείων της κεντρικής τράπεζας, η οποία παρέχει επιλεκτική υποστήριξη σε ομόλογα και κατόχους ομολόγων με υψηλότερη βαθμολογία στις δικές τους αγορές.

Για τις φτωχότερες χώρες, η φτώχεια αυξάνεται ραγδαία, τα μεσαία εισοδήματα μειώνονται και η ανάπτυξη είναι βαθιά αρνητική. Η επιβάρυνση του χρέους - ήδη μη βιώσιμη για πολλές χώρες - αυξάνεται σε επίπεδα κρίσης.

Εν τω μεταξύ, οι επενδυτές επιδιώκουν απόδοση, καθώς τα επιτόκια φαίνεται να είναι χαμηλά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό παρέχει βραχυπρόθεσμη υποστήριξη σε ορισμένες κυβερνήσεις, αλλά με την επιδείνωση των οικονομικών θεμελιωδών στοιχείων, διακινδυνεύει τον εφησυχασμό και την καθοδική πορεία σε μια νέα κρίση χρέους που είναι πιθανό να ξεπεράσει τις φτωχότερες χώρες. Εάν προχωρήσει, θα ζυγίζει για δεκαετίες σε ανθρώπους στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Η Παγκόσμια Τράπεζα αυξάνει σημαντικά τον ρυθμό των επιχορηγήσεων και των δανείων μας για τις αναπτυσσόμενες χώρες καθώς ανταποκρίνονται στην κρίση, αλλά δεν θα είναι αρκετό. Αναμένουμε ότι οι αναπτυξιακές προκλήσεις θα εμβαθύνουν και θα γίνουν ακόμη πιο σοβαρές τον επόμενο χρόνο. 

Σήμερα, θα επικεντρωθώ στην αναστολή του χρέους, τη μείωση του χρέους, την εξυγίανση του χρέους και τη διαφάνεια του χρέους. Προτείνουμε διάφορες ενέργειες που θα είναι βασικοί παράγοντες για την αντιμετώπιση της κρίσης και την ενίσχυση της ανάκαμψης.

ΧΡΕΩΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ

Σας παρακαλώ να επεκτείνετε το χρονικό πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Αναστολής Υπηρεσιών Χρέους (DSSI) έως το τέλος του 2021 και να δεσμευτείτε να δώσετε στην πρωτοβουλία όσο το δυνατόν ευρύτερο πεδίο. Έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο με το DSSI σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα.

Η επιλεξιμότητα των επίσημων διμερών αξιώσεων πρέπει να επεκτείνεται σε όλα τα εξωτερικά μακροπρόθεσμα δημόσια και εγγυημένα δημόσια, συμπεριλαμβανομένων των εξωτερικών χρεών των SOE με είτε ρητές είτε έμμεσες κυβερνητικές εγγυήσεις.

Για να μεγιστοποιηθεί η αναγκαία υποστήριξη προς τις επιλέξιμες χώρες, όλοι οι επίσημοι διμερείς πιστωτές, συμπεριλαμβανομένων των εθνικών τραπεζών πολιτικής, πρέπει να εφαρμόσουν το DSSI με διαφανή τρόπο.

Για παράδειγμα, η πλήρης συμμετοχή της Τράπεζας Ανάπτυξης της Κίνας ως επίσημου διμερούς πιστωτή είναι σημαντική για να λειτουργήσει η πρωτοβουλία.

Αυτός ο τύπος ευρείας εμβέλειας για το DSSI μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη μεγάλων οφελών για τις φτωχότερες χώρες. Για να σας δώσω μια πρόχειρη ποσοτικοποίηση, οι δανειζόμενες χώρες που συμμετέχουν στο DSSI έχουν εντοπίσει 8,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε επιλέξιμες αποταμιεύσεις στις πληρωμές τους για υπηρεσίες χρέους το 2020, αλλά τα δεδομένα που παρείχαν στην G20 από τους πιστωτές έχουν εντοπίσει μόνο 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε αναβολή υπηρεσιών χρέους, κενό 3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην ελάφρυνση του χρέους.

Προτρέπουμε την G20 να ζητήσει την αποκάλυψη των όρων της αναδιάρθρωσης οποιουδήποτε επιλέξιμου χρέους DSSI. Οι πιστωτές χρειάζονται συγκρισιμότητα της θεραπείας. Οι πιστωτές του Paris Club βλέπουν το όφελος από αυτό, αλλά ορισμένοι σημαντικοί πιστωτές δεν συμμετέχουν πλήρως. Για να είναι πλήρως αποτελεσματικό το DSSI, θα πρέπει να υπάρχει ένα τυπικό ελάχιστο σύνολο πληροφοριών αναδιάρθρωσης χρέους. Αυτό θα αποφύγει τις μυστικές αναπροσαρμογές που βρίσκονται σε εξέλιξη σε ορισμένες χώρες, όπως η Αγκόλα και το Λάος, συχνά με περιόδους και όρους που δεν έχουν αποκαλυφθεί. Αυτός ο κατακερματισμός ευνοεί άλλους πιστωτές και τους ανθρώπους στη χώρα οφειλέτη.

Η συγκρίσιμη μεταχείριση πρέπει να επεκταθεί στους εμπορικούς πιστωτές των κυβερνήσεων που συμμετέχουν στο DSSI. Θα πρέπει να διακόψουν τη συλλογή των πληρωμών τους από τις φτωχότερες χώρες, ιδίως από εκείνες τις χώρες IDA με αυξημένο κίνδυνο δυσφορίας χρέους που λαμβάνουν πόρους επιχορήγησης IDA. Έχω απογοητευτεί από την έλλειψη προόδου μέχρι στιγμής εν μέσω μιας παγκόσμιας έκτακτης ανάγκης και προτρέπω τους εμπορικούς πιστωτές να δημιουργήσουν μια αποτελεσματική ομάδα για να βοηθήσουν να διακόψουν τις συλλογές τους από τις φτωχότερες χώρες.

ΜΕΙΩΣΗ ΧΡΕΩΝ

Ακόμη και με αυτά τα άμεσα βήματα - μεγαλύτερη αναστολή πληρωμών χρέους. ένα πεδίο DSSI που περιλαμβάνει περισσότερο χρέος και πιο επίσημους διμερείς πιστωτές · συμμετοχή εμπορικών πιστωτών · και οι μεγάλες θετικές καθαρές ροές της Παγκόσμιας Τράπεζας - πολλές από τις φτωχότερες χώρες δεν θα είναι σε θέση να καταστήσουν βιώσιμο το επακόλουθο χρέος μεσοπρόθεσμα. Οι οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία αναμένεται να προκαλέσουν διαρκείς ουλές στην ανάπτυξη μέσω της μείωσης των επενδύσεων, της διάβρωσης του ανθρώπινου κεφαλαίου και της υποχώρησης από τους παγκόσμιους δεσμούς εμπορίου και εφοδιασμού.

Προτρέπω την G20 να ανοίξει την πόρτα για διαβουλεύσεις σχετικά με την ίδια την υπερβολή του χρέους και αποτελεσματικούς τρόπους για τη μείωση της καθαρής παρούσας αξίας τόσο του επίσημου διμερούς όσο και του εμπορικού χρέους για τις φτωχότερες χώρες.

ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΧΡΕΩΝ

Πρέπει επίσης να βελτιώσουμε τη διαδικασία εξυγίανσης του χρέους. Το μέγεθος του δημόσιου χρέους έχει επεκταθεί σε μέγεθος - το χρέος προεξοχή - και επίσης με θεμελιώδεις τρόπους που δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις για την επίλυση του χρέους. Για παράδειγμα, οι ιδιωτικοί πιστωτές των κυρίαρχων παίζουν έναν αυξανόμενο ρόλο. και μεγάλο μέρος της επίσημης διμερούς πίστωσης προέρχεται από έξω από το Paris Club.

Μακροπρόθεσμα, τα δικαιώματα των πιστωτών υπερισχύουν συχνά έναντι των ανθρώπων στις χώρες του οφειλέτη, αυξάνοντας τη δυσκολία της εξυγίανσης του χρέους. Η διεθνής κοινότητα πρέπει να αναγνωρίσει αυτήν την ανισορροπία εάν πρόκειται να επιτύχουμε αποτελεσματικές λύσεις χρέους ή να προσαρμόσουμε τη διαδικασία με τρόπο που να ενθαρρύνει καλά αποτελέσματα.

Η διαφάνεια του χρέους, συμπεριλαμβανομένης της διαφάνειας των αναδιαρθρώσεων του χρέους που συζητήθηκε προηγουμένως, είναι φυσικά η αφετηρία για πιο ισορροπημένες λύσεις χρέους.

Επιπλέον, θα βοηθούσε η ενίσχυση των πρακτικών εξυγίανσης του χρέους και η θέσπιση ενός πλαισίου για την υποστήριξη χωρών με αδύναμη ικανότητα. Οι βασικές δικαιοδοσίες στις οποίες οι διαφορές χρέους επιλύονται συχνά πρέπει να εξετάσουν τις σημαντικές μεταβολές στον τρόπο με τον οποίο οι φτωχές χώρες έχουν συρρικνωθεί χρέη τα τελευταία χρόνια. Θα μπορούσαν να θεσπιστούν νομικά μέτρα για να αποφευχθεί η εφαρμογή των διογκωμένων επιτοκίων κυρώσεων. και να αναστείλει, υπό ορισμένους σαφώς καθορισμένους όρους, την υπερβολική δέσμευση περιουσιακών στοιχείων φτωχών χωρών που αντιμετωπίζουν προβλήματα χρέους.

Και ενώ έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στις εξωτερικές χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της κυβέρνησης, πρέπει επίσης να σημειώσουμε πρόοδο στην παροχή βοήθειας σε χώρες με μακροπρόθεσμες συμβατικές δεσμεύσεις που σχετίζονται με περιοριστικές συμφωνίες αγοράς που έχουν ως αποτέλεσμα μακροπρόθεσμες οικονομικές επιβαρύνσεις. Αυτές οι μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις μπορούν να δημιουργήσουν μια συντριπτική επιβάρυνση για τους φτωχούς και να αποτελέσουν μόνιμο εμπόδιο στον στόχο μας για ευρεία ανάπτυξη και κοινή ευημερία.

ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΧΡΕΩΝ

Ο τελευταίος τομέας που ήθελα να συζητήσω είναι η διαφάνεια του χρέους. Η διαφάνεια του χρέους είναι ζωτικής σημασίας για διάφορους λόγους: οι πιστωτές πρέπει να αξιολογήσουν πλήρως τη βιωσιμότητα του χρέους των δυνητικών δανειστών τους, οι πολίτες πρέπει να είναι σε θέση να αξιολογούν τους ηγέτες τους για το χρέος που αναλαμβάνουν και οι δανειολήπτες πρέπει να σχεδιάσουν στρατηγικές βασισμένες σε μια σαφή κατανόηση του χρέος.

Τον Ιούνιο του 2020, η Παγκόσμια Τράπεζα ενίσχυσε περαιτέρω την πρωτοβουλία μας για την ενίσχυση της διαφάνειας του χρέους, ανακοινώνοντας πέντε βασικές αρχές διαφάνειας και δημοσιεύοντας πρόσθετα δεδομένα δημόσιου χρέους από το Σύστημα Αναφοράς χρεωστών (DRS). 

Η διαφάνεια πρέπει να επεκταθεί στους όρους, τις προϋποθέσεις και τη φύση του δημόσιου χρέους και στις νομικές πτυχές όπως οι ρήτρες εμπιστευτικότητας και η ασφάλεια. Η έλλειψη διαφάνειας σε όλους αυτούς τους τομείς εμποδίζει τις επενδύσεις και συχνά αφήνει τα άτομα στη δανειοληπτική χώρα με κακά αποτελέσματα.

Η διαφάνεια πρέπει να επεκτείνεται σε χρεόγραφα όπως μέσα, συμπεριλαμβανομένων των μακροπρόθεσμων διμερών καταθέσεων και των «γραμμών ανταλλαγής» της κεντρικής τράπεζας. Μερικές φορές χρησιμοποιούνται ως πολυετείς πηγές χρηματοδότησης. Τέτοιες μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις μπορούν να επισκιάσουν το πραγματικό επίπεδο του χρέους και θα πρέπει να αποκαλυφθούν πλήρως και, κατά περίπτωση, να συμπεριληφθούν στην ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους.

Συνεργαζόμαστε καλά με τις χώρες οφειλέτες σχετικά με τη διαφάνεια και θέλουμε να προχωρήσουμε περαιτέρω στην G20 για να επιτρέψουμε τη συμφωνία των δεδομένων χρέους και να παρέχουμε διαφάνεια όταν υπάρχουν κενά. Μέχρι τον Οκτώβριο του 2020, θα δημοσιεύσουμε το νέο σύνολο δεδομένων DRS που περιλαμβάνει δεδομένα του 2019 και εργαζόμαστε σκληρά για την αποσαφήνιση κάποιου από το κενό δεδομένων. 

Ενθαρρύνουμε τις δανείζουσες χώρες να αναφέρουν δημοσίως περισσότερα στοιχεία χρέους και πιστωτές για να αποκαλύψουν λεπτομέρειες σχετικά με τα επίσημα δάνεια τους. Η Παγκόσμια Τράπεζα αποκαλύπτει πλήρως τους στόχους, τις προϋποθέσεις και τους όρους κάθε δανείου κατά την πραγματοποίησή του, και πιστεύει ότι αυτό είναι σημαντικό για την επίτευξη καλών αναπτυξιακών αποτελεσμάτων. Όταν οι χώρες συνάπτουν συμβάσεις δημιουργίας χρέους, θα πρέπει να τις δημοσιοποιούν. Η διαφάνεια σε αυτόν τον τομέα θα βοηθούσε τόσο τους οφειλέτες όσο και τους πιστωτές να προστατεύσουν τα δικαιώματά τους, κάτι που στο τέλος είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση τόσο της ποσότητας όσο και της ποιότητας των επενδύσεων. 

Υπάρχει σημαντική αντίσταση σε αυτόν τον βαθμό διαφάνειας επειδή πολλά μέρη του τρέχοντος συστήματος βασίζονται σε ασύμμετρες πληροφορίες, όπου ένα μέρος ή άλλο εκμεταλλεύεται τη σύνταξη της σύμβασης. Αυτός ο κύκλος είναι δύσκολο να σπάσει, και υπάρχει αισθητή απροθυμία των πιστωτών, ακόμη και των οφειλετών, να πάνε προς την κατεύθυνση της ισορροπημένης εξυγίανσης του χρέους και της διαφάνειας των χρεωστικών και επενδυτικών συμβάσεων. Η εξισορρόπηση της ενσωματωμένης προστασίας των κεκτημένων συμφερόντων θα είναι δύσκολη, αλλά είναι ζωτικής σημασίας για καλύτερα αποτελέσματα ανάπτυξης. 

Συμπερασματικά, η κατάσταση στις αναπτυσσόμενες χώρες είναι όλο και πιο απελπιστική. Ο χρόνος είναι σύντομος. Πρέπει να αναλάβουμε δράση γρήγορα για την αναστολή χρέους, τη μείωση του χρέους, τους μηχανισμούς επίλυσης χρεών και τη διαφάνεια του χρέους.

https://www.worldbank.org/en/news/statement/2020/07/18/world-bank-group-president-david-malpass-remarks-at-the-g20-finance-ministers-and-central- τράπεζα-διοικητές-συνάντηση; fbclid = IwAR15d_9bVBz3m1r4e_DDqmEJwQ4df95stvD6UTrO-gdnIE3gijlMsw4SZ9w



ΒΙΝΤΕΟ: ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΟΣ ΤΟΥ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥ ΤΟΥ "HARTMAN"

ΤΑ 33 ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΝΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΚΙΑΣ



ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΙΑΣ - ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΥΣΤΙΚΟ